فرشاد ابراهیمپور نایبرئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار خانه ملت با اشاره به جایگاه راهبردی آموزش در آینده کشور، گفت: ایران امروز در نقطهای حساس از تاریخ آموزش قرار دارد و مدرسه و دانشگاه بهعنوان دو رکن اصلی تربیت نسل آینده، باید متناسب با تغییرات سریع فناوری، اقتصادی و اجتماعی حرکت کنند.
نماینده مردم ایذه، باغملک، دزپارت و صیدون در مجلس شورای اسلامی، افزود: در شرایطی که جهان به سرعت به سمت فناوریهای نوین و هوش مصنوعی حرکت میکند، آموزش سنتی دیگر پاسخگوی نیازهای نسل جدید نیست؛ هوش مصنوعی و فناوریهای نوین فرصتی بیسابقه برای تحول آموزش فراهم کردهاند که میتوان از آنها برای پرورش همزمان مهارت، خلاقیت و تفکر نقادانه استفاده کرد.
وی با انتقاد از فاصله موجود میان مدرسه، دانشگاه و بازار کار؛ تصریح کرد: یکی از چالشهای اساسی نظام آموزشی کشور، گسست میان این سه بخش است؛ دانشآموز نمیداند چرا درس میخواند، دانشجو آینده شغلی روشنی پیش روی خود نمیبیند و بازار کار نیز از نبود نیروی انسانی متناسب با نیازهایش گلایهمند است؛ اصلاح آموزش یعنی ایجاد پیوند مؤثر میان این حلقهها تا مسیر یادگیری، هدفمند و آیندهمحور شود.
ابراهیمپور با تأکید بر نگاه آیندهنگر در سیاستگذاری آموزشی؛ یادآور شد: آموزش ایران باید ناظر به جهان آینده باشد؛ آموزشی با چشمانداز جهانی که بتواند نسل فردای کشور را توانمند، خلاق و آماده نقشآفرینی در مسیر توسعه پایدار تربیت کند.
نایبرئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در پایان خاطرنشان کرد: نسل آینده ایران باید همزمان از دانش و مهارت برخوردار باشد و تحقق این هدف، نیازمند سیاستگذاری دقیق، استفاده هوشمندانه از فناوریهای نوین و تحول جدی در رویکردهای آموزشی است؛ مسیری که میتواند ایران را به مرجع منطقهای و جهانی در تربیت نیروی انسانی متخصص و خلاق تبدیل کند. /
پایان پیام


نظر شما